Saturday, December 4, 2010

Q & A

Adakah Madu Kausar berbeza dari madu-madu jenama lain?

Madu Kausar berbeza dengan madu jenama lain kerana ia mempunyai 3 jenis yang utama. Semua label Kausar adalah 100% madu asli bergred A dan berkualiti tinggi. Madu Kausar terdiri dari KAUSAR EMAS, KAUSAR MERAH dan KAUSAR HIJAU. Setiap jenis tersebut dibahagikan kepada bersarang dan tanpa sarang di dalam 2 saiz iaitu saiz besar (910gm) dan saiz kecil (410gm).

Adakah cara lain Madu Kausar boleh dimanfaatkan selain makan?
Selain dari cara makan, Madu Kausar boleh digunakan untuk menyapu pada kulit yang mengalami kelecuran, sapu pada jahitan, sapu pada luka pesakit kencing manis dan juga menyapu pada muka untuk merawat masalah jerawat atau campur dengan susu lembu untuk mask kecantikan.

Apakah keistimewaan Madu Kausar Bersarang?
Madu Kausar Bersarang adalah Madu Kausar bersama sepotong sarang lebah. Sarang lebah mempunyai banyak kelebihan di samping mengandungi propolis. Dengan mengunyah satu sudu sarang lebah sekali sehari selama 15 minit, akan dapat membantu mereka yang mempunyai masalah organ-organ dalaman. Misalnya penyakit jantung, paru-paru, masalah pernafasan termasuk asma/lelah, kerosakan buah pinggang, masalah rahim dan usus.

Mengapakan Madu Kausar ada banyak jenis label?
Kualiti, khasiat, warna dan rasa madu lebah bergantung kepada sumber makanan lebah, cuaca dan musim kutipan madu.

Madu Kausar yang manakah paling sesuai?
Secara umum, semua madu asli amat baik dan mempunyai pelbagai khasiat, bergantung pada jenis bunga dan nectar yang dihisap oleh lebah tersebut. Terpulanglah kepada anda untuk memilih yang menepati citarasa, tujuan dan aromanya.

Mengapakah Madu Kausar menghablur (crystallize), nampak macam gula?
Jangan risau!!! Ini bukan gula tapi proses semulajadi (crystallization). Semua madu asli yang tidak diproses sebenarnya mungkin menghablur (kebekuan / berbentuk kristal). Ini membuktikan madu tersebut asli tulen dan tidak diproses. Untuk mengelakkan penghabluran, madu perlu dipanaskan atau ditapiskan tetapi akan memusnahkan enzimnya yang aktif. Madu Kausar memberi anda semua khasiat dan kebaikan madu lebah asli dan tulen.

Boleh terangkan cara penggunaan Madu Kausar secara umum?
Secara umum Madu Kausar ada 4 penggunaannya iaitu :
  • Untuk kesihatan - Makan 1 sudu Madu Kausar pada sebelah pagi dan malam untuk membantu mencegah dan menyembuh pelbagai penyakit.
  • Untuk memulihkan tenaga - Campurkan Madu Kausar kedalam secawan susu, teh, air suam, kopi atau jus sebelum sarapan atau sebelum, semasa atau selepas senaman.
  • Sebagai pembersih kulit dan keanjalan kulit muka - Ratakan sesudu Madu Kausar di seluruh muka dan leher. Biarkan selama 15 minit, kemudian bilas.
  • Untuk luka atau kulit bernanah - Sapukan Madu Kausar selapis dan balut dengan kain bersih. Ulangi rawatan ini 2x sehari.
http://www.thekausar.com/my/index.html

No comments: